Geschiedenis

Stichting Christian Children is een organisatie die een structurele bijdrage beoogt te leveren aan kansarme kinderen in de derde wereld landen.

Het idee om met Christian Children te beginnen, ontstond toen 2 leden van de Bethel Pinksterkerk Arnhem in 1989 een bezoek brachten aan Pastor Marc Jara van de Bride of Christ Church in Manila. In de gemeente van Pastor Jara werden zij geconfronteerd met de nood en de armoede van vele gezinnen met kinderen. Het plan om een kansarm kind financieel te adopteren, werd daar geboren.

Het idee werd verder uitgewerkt en in Nederland gepresenteerd aan het bestuur van de Bethel Pinksterkerk Arnhem.
Zij stonden direct achter dit initiatief en Christian Children werd in het leven geroepen. Na vele jaren, waarbij intussen een groot aantal kinderen werden en worden ondersteund, werd in 2003 besloten om als bestuursvorm een stichting aan te nemen: Stichting Christian Children (SCC). Deze geeft een formele status waardoor het mogelijk is geworden de ANBI status te verwerven.

In Manilla is de Bride of Christ Church in de jaren na het bezoek enorm gegroeid met gemeentes in en buiten Manilla. Om het werk in de Filipijnen te professionaliseren heeft men in Manilla eveneens een stichting opgericht: Philippines Netherlands Christian Foundation (PNCF).

In 2019 heeft het bestuur van SCC het 30 jarig jubileum met het bestuur van de PNCF en de vele afgestudeerde en nog studerende kinderen gevierd.